Prioriter din visuelle identitet

16 March 2020
Lotte Hindsberg

editorial

Din visuelle identitet er din mulighed for at give et godt og positiv første indtryk til nye potentielle kunder. Du kan sammenligne det med at stå i en boghandel og kigge på nye bøger af ukendte forfattere. Her er det eneste du har at holde dig til omslaget. Er det kedeligt og sjusket udført kan bogen være nok så god. Du vælger næppe at købe den. Kun hvis nogle du stoler på har anbefalet den vil du købe den. Det samme gør sig gældende hvis en nu kunde sidder og kigger på din hjemmesidde og skal beslutte om de skal kontakte dig. Det kan virke overfladisk, men sådan er virkeligheden. Derfor bør du heller ikke overlade det til hvem som helst at lave din visuelle strategi. Det er et af de steder, hvor du ikke bør skære hjørner og få en god veninde, der har lavet et par logoer på hobbyplan.

En overordnet strategi

Det er en god ide at starte med kontakte en grafiker, det kunne f.eks. være logoshop.dk og sammen arbejde om, hvilken overordnet visuel identitet du og din virksomhed ønsker at stå for. En grafiker er uddannet til at arbejde med det visuelle og er derfor ekspert i at få lavet den rette visuelle identitet. Det kunne f.eks. være logoshop.dk.

For at et logo er godt bør det være enkelt og nemt at huske. Bare tænk på McDonalds gyldne buer. Uanset hvor du er vil du kunne genkende dem, hvis du ser dem. Både på telefonen, i reklamer eller på store plakater. Det skal derfor være et logo der fungere i en 1 cm størrelse og også i store formater. I dag bruger vi vores telefoner mere og mere og derfor er det ekstra vigtigt at logoet kan ses og genses, selv i en meget lille størrelse. Samtidig skal det være tidløst.

More articles